سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان های چینی

زبان های چینی

ماندارین
به عنوان یکی از شش زبان رسمی که توسط سازمان ملل متحد مورد استفاده قرار می گیرد، شناخته می شود چین در حال حاضر وضعیت جهانی خوبی را به دست آورده است. زبان رسمی چین ماندارین است که متعلق به سینوسی تبت است.

این زبان مشترک همه مردم ملی هان مدرن است. در استان تایوان و هنگ کنگ آن را ‘Guoyu’ در حالی که در سنگاپور و مالزی اغلب به نام ‘Huayu’ نامیده می شود
ماندارین بر اساس گویش پکن و گویش های دیگر در مناطق شمالی چین شکل گرفته است. دانش آموزان اغلب به عنوان “یوون” ماندارین را در کتاب های درسی اموزش می بینند. فراتر از همه این است که ماندارین به عنوان یک زبان مادری توسط اکثر مردم که حدود یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می دهند استفاده می شود. چین تاثیرات بسیار زیادی بر برخی از کشورهای حوزه ای مانند ژاپن، کره  و ویتنام با زبان ها و شخصیت های خود گذاشته است
امروزه بسیاری از مردم چینی می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند بویژه جوانان، دانش آموزان و کارکنان خدماتی

در شهرستانها تعداد بیشتری از مردم می توانند با زبان های خارجی مانند زبان انگلیسی صخبت کنند بعضی ها ممکن است به یک زبان خارجی مانند فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی و اسپانیایی تسلط داشته باشند. با این حال، در مناطق روستایی یا دورافتاده، تعداد کمی از مردم می توانند به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی صحبت کنند.

لهجه ها
با قلمرو وسیع و جمعیت زیاد، چین دارای بسیاری از لهجه های مختلف است که پیچیدگی های زیادی دارند. تقسیم به گویش های رسمی و غیر رسمی، در مناطق مختلف متفاوت است. گویش های رسمی به طور کلی به گویش های شمال اشاره می کنند، در حالی که گویش های غیر رسمی اغلب به بخش جنوب شرقی کشور اشاره می کند.
با توجه به تفاوت بین هر یک از گویش ها، موانعی برای صحبت کردن گویش های مختلف و برقراری ارتباط با یکدیگر، به ویژه در میان گویش های غیر رسمی وجود دارد.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

02188537418